2014-02-17

Artykuły prasowe - zapowiedź odpowiedzi

1.0.2

Szanowni czytelnicy: mojego bloga czy też dzisiejszych artykułów prasowych w dwóch wydaniach GW (Wrocławska Gazeta.pl, Wyborcza.pl), oraz być może TVN.


Dziękuję Wam za komentarze tam zamieszczone oraz bezpośrednie głosy poparcia. (Wyborcza była na tyle miła, iż zamiast zamieszczenia artykułu tylko w dodatku lokalnym, bez podawania nazwy szkoły i mojego nazwiska, jak prosiłem, wypromowała temat na głównej witrynie:
)

No cóż, zdarza się.

Odpowiem na niektóre wasze wątpliwości, szczególnie zapytania, dlaczego działam na rzecz większej liczby symboli w szkole, "narodowych" czy religijnych, a dokładnie Mandali, a nie odwrotnie, na rzecz laicyzacji szkoły, czyli ku brakowi symboli religijnych, jak to drzewiej bywało.

Otóż nie da się w obecnym stanie prawnym walczyć o brak symboli czy zakaz propagandy. Od kilkunastu lat w Polsce po prostu nie można mieć mniej religii w instytucjach, w wyniku stosownych praw - które przywołuję w moim pierwszym liście, popartych argumentacją zwolenników krzyża. Dlatego, z ciekawości, przekonania itp., domagam się tu więcej "religii", oraz ich symboli, ale innych religii, zgodnie z zasadą neutralności szkoły i państwa.

Ale odpowiem na te uwagi w pełni dopiero jutro. Dziś wieczorem, za godzinę, czeka mnie zbiorowa medytacja, pod mandali znakiem.

Pokój i mądrość niech będzie z Wami. 


No comments:

Post a Comment